Ako zostať organizovaný pred predajom na trhoch?

 

Posledné dni, sa dosť intenzívne pripravujem na predajné trhy, ako ste už mohli postrehnúť na Pieščanský rýnek. Čím bližšie je termín môjho predaja tým viac začínam byť chaotická. Nieje to dobré a treba s tým niečo robiť. Preto som sa rozhodla, že si taký predbežný plán, čo ma čaká vytvorím a spojím príjemné s užitočným a verím, že aj Vám aspoň trošku pomôžem – poradím.

Od dnes je to presne 11 dní do môjho predajného dňa. Je to dosť šibeničný dátum. Preto potrebujem plán, podľa ktorého si už len vyškrtnem pripravené a splnené prípravy, ktoré ma čakajú.

Základ

1. Najdôležitejším bodom prípravy sú dostatočné zásoby. Moje minimálne rozvrhnutie výrobkov, s ktorými sa chcem predstaviť na trhoch. Je fajn, keď si priamo už poznačíte aj množstvá s ktorými chcete na predajné trhy. Predbežný plán predaja, aby sme mali počas celého dňa čo ponúkať a náš predajný stôl nezíval prázdnotou.

 

  • Adventné venčeky
  • Šité samo-stojace stromčeky
  • Šitý macík mojkáčik
  • Šitý macko 
  • Šitá srnka
  • Levanduľové srdiečka 
  • Šité balerínkové papučky

2. Druhým organizačným bodom je pre mňa nájdenie si pomocníkov. Nakoľko sa trhy konajú ďalej od môjho bydliska, budem sa tam musieť dopraviť, a následne pomôcť s vyložením mojich výrobkov do stánku. Určite je lepšie, keď Vám s tým niekto pomôže, ak vyrábate objemnejšie veci napr. ako venčeky, šité dekorácie…  Ďalej budem potrebovať niekoho, kto bude s mojou malom Bambuľkou počas celého dňa. V decembri je zima a pre malé dieťa by nebolo vhodné ani uvažovať nad tým, brať ju so sebou. Ďalej by sme mohli osloviť pomocníkov aj na dokončovanie, či zhotovovanie výrobkov, prípravy nám pôjdu rýchlejšie.

3. Urobiť si zoznam činností a príprav, ktoré treba pred trhom urobiť. Trh nieje len o našich výrobkoch, ale aj o tom, či a ako vieme naše ručne vyrobené výrobky predať, ponúknuť vystaviť. Treba si pripraviť všetko čo k tomu budeme potrebovať, rôzne stojany, cenovky, darček pre zákazníkov, vizitky, nejaký plagát s našim logom, menom, názvom. Poprípade nejaké letáčiky, predstavenie svojej tvorby.

4. Pripraviť si zoznam pomôcok a náradia, ktoré môžeme potrebovať. Je veľmi dôležité myslieť na nepredvídateľné situácie, mali by sme mať pri sebe veci ako je napríklad, pero, lepiaca páska, špagát, motúzik, nožnice, štipčeky, špendlíky…. Jednoducho veci, ktoré môžeme potrebovať napr. v prípade, že zmeníme ceny výrobkov, aby sme to mali kam a ako napísať. Ak sa nám nedá niečo priprevniť, použijeme špagát, lepiacu pásku …. A tieto veci je dopredu si premyslieť, čo by sme mohli potrebovať ak… ?

5. Rozmiestniť si doma svoje výrobky, akoby sme ich už vystavovali na trhoch, pohrať sa s rozložením, umiestnením, doladením detailov. A odfotiť si takto naaranžovanú prezentáciu svojich výrobkov. Na mieste budete mať možnosť podľa fotky si upraviť svoju prezentáciu a ak sa nám niečo nebude páčiť ešte to aj vylepšiť.

6. Prichystať si oblečenie. Tento bod je veľmi dôležitý. Keďže sa koná podujatie v decembri, treba sa poriadne obliecť a to PORIADNE je naozaj riadne. Keď sme boli minulý rok na vianočnom blšom trhu pocítili sme čo je to stáť vonku. Asi prvé dve hodinky sme boli v pohode, ešte sme boli rozohriate z vykladania vecí, ukladania … Ale neskôr sme pocítili, čo je to stáť na jednom mieste. Preto Vám odporúčam, hlavne kvalitnú teplú obuv, termoprádlo a niekoľko vrstiev oblečenia. Čiapka, rukavice.

Jedlo a pitie

7. Pripraviť si pitný režim, u mňa to bude teraz v zime určite teplý čaj s levanduľovým sirupom v termoske. A samozrejme si nachystať aj jedlo na celý deň. Nejaké drobné „snack-y“ a hlavné jedlo. 

8. Byť flexibilný, vedieť sa prispôsobiť aj priamo na mieste, ak by nás náhodou niečo prekvapilo, s čím sme nerátali, napr. predajný stôl bude trošku užší, alebo kratší. Vedieť sa prispôsobiť už na mieste svojim podmienkam. Vedieť upraviť náš stánok tak, aby boli všetky výrobky dobre viditeľné. 

Pretože frflanie nám nepomôže ☺

9. Na konci predajnej akcie si zhrnúť, čo bolo dobré, čo naopak môžeme vylepšiť, na čom popracovať. Čo urobiť inak. Záverečná bilancia je dôležitá pre naše ďalšie predajné akcie.

10. Poďakovať organizátorom, za príležitosť, možnosť sa realizovať. Veď vďaka ich práci a organizovaniu trhov ste sa mohli zúčastniť. 

Dúfam, že Vám mojich 10 tipov, na čo nezabudnúť a naplánovať si pomôže a zostanete tak aj pri „vysokom“ dátume organizovaní.  

Budem rada, ak mi dáte vedieť, čo Vám pomáha byť organizovaní.

Vaša Aďa ♥

 

 

 

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.